Ange din mailadress
Indtast ny adgangskode:

macsDIA​

​Digitaliseringen sker överallt – även i verkstäder över hela världen. Digital service i samband med service och annan bilservice kommer att göra dig och din verkstad effektivare och samtidigt spara mycket tid. Ett effektivt verktyg för att uppnå detta är macsDIA – verkstadens digitala serviceassistent.

macsDIA - Ett verktyg som gör er vardag Lättare

Med macsDIA får du ett totalt arbetsflöde genom hela din serviceprocess för bilarna.
serviceformuläret fylls i på en dator, surfplatta eller mobiltelefon och du har även ett antal servicedata till hands.

Om du använder kundhanteringssystem sänder vi automatiskt tillbaka en PDF i ditt arbetskort i kundhanteringssystemet och du kan därför skicka dokumentationen på ditt serviceschema direkt till din kund.

macsDIA fungerar också fristående, så om du inte använder kundhanteringssystem är det fortfarande lätt att använda macsDIA - Sök på registreringsskylten direkt i macsDIA eller välj bilen manuellt och du fyller snabbt i ditt serviceschema på bilen helt digitalt.

Vid användning av macsDIA är det möjligt att låta Hella Gutmann ansvara för registreringen av servicen direkt i den elektroniska OE-serviceboken för din räkning. Detta säkerställer ett konsekvent arbetsflöde och du spenderar tid på vad som är meningsfullt och inte administration.

​Kort sagt, macsDIA hjälper dig med:

  • Arbeta snabbare med integrerade data direkt på servicepunkterna
  • Instruktioner till hands med ett enda klick
  • Fotodokumentation på serviceanteckningar
  • Fylla i serviceschemat under arbetet med fordonet
  • Flera kollegor kan arbeta på samma fordon
  • Enkel och snabb beställning av reservdelar direkt från grossisten
  • Synkronisering mellan dator, surfplatta och smartphone.
  • Direkt överföring av servicedata till biltillverkarens serviceportal
  • Ifyllt serviceformulär sparas på arbetskortet i affärssystemet
  • Skicka det underskrivna serviceschemat digitalt till kunden
Jag vill *
Vissa fält är inte korrekt ifyllda

​Service på ett enkelt sätt

​macsDIA banar väg och skapar nya vägar för verkstäderna att arbeta med bilarnas återkommande service.

​Det webbläsarbaserade servicesystemet hjälper dig med mottagning, hantering och utförande av serviceorder direkt från ditt affärssystem och vägleder ansvarig mekaniker genom alla serviceprocedurer på bilen.

Använd macsDIA på dator, surfplatta eller smartphone - macsDIA stöder alla plattformar, så alla kan använda systemet på den önskade enheten. All viktiga servicedata görs tillgängliga, tillsammans med arbetsrutiner och fordonsinformation så att arbetet med bilen alltid påbörjas med all nödvändig information till hands.

macsDIA stöder ett brett utbud av språk och är anpassningsbar till den enskilda användaren, så att du och dina kollegor enkelt kan anpassa systemet efter dina individuella behov. På så sätt säkerställer du hög effektivitet på arbetsplatsen samt ett bra arbetsflöde.

Det ifyllda serviceschemat kan också väljas i macsDIA på flera språk om det finns behov av detta.

När servicearbetet är klart och serviceschemat slutfört, blir det ifyllda serviceschemat överfört automatiskt till arbetskortet på kunden i affärssystemet.*

* Funktionen kräver en teknisk integration mellan kundhantering och macsDIA.

​Överför din service till biltillverkarens serviceportal – med ett enda klick

Har bilen en elektronisk servicebok hos biltillverkaren, kan macsDIA också hjälpa till att överföra det färdiga serviceschemat till det. 

På så sätt undviker du skapa och underhålla de många serviceportalerna samtidigt med att tid sparas på dokumentation och registrering.

macsDIA stödjer nedanstående biltillverkares OE-serviceportaler.

Audi​

Jaguar​

Mini​

BMW​

Land Rover​

Seat​

​Cupra

Mazda​

Skoda​

​Ford

Mercedes-Benz​

Volkswagen​

macsDIA gör det enkelt att dokumentera arbetet​

Använder du macsDIA på en smartphone eller surfplatta kan du ta bilder och spara dem under kommentarerna för den enskilda servicepunkten – allt medan du håller på med bilen. Du har även möjlighet att bifoga bilder från din dator om bilderna finns lagrade där.


Du kan t.ex. använda funktionen för att dokumentera fel och defekter som hittats på bilen i samband med servicekontroll. Eller så kan du ta före- och efterbilder så att du på bästa sätt kan dokumentera och presentera utförda inspektioner och reparationer för dina kunder.

Om du vill skriva ut eller skicka den slutliga servicerapporten till kunden har du både möjlighet att välja om servicerapporten ska upprättas med eller utan bilder.
Du kan därför fritt välja om du vill använda bilddokumentationen som en tilläggstjänst till kunder eller för intern dokumentation och kvalitetskontroll.

Oavsett vilken metod du väljer så kan nu macsDIA hjälpa dig ännu bättre med dokumentation av arbetet.

Hella Gutmann Solutions A/S

Lundborgvej 16, 8800 Viborg​

Klicka för vägbeskrivning

CVR​: 87816613

Kontakt

Telefon: +45 86 60 28 88

Teknisk support: (+46) 08 121 607 46

E-mail: info.se@hella-gutmann.com

Öppettider:
Måndag – torsdag: 08.00 – 16.00

Fredag: 08.00 – 14.15

Vi förbehåller oss rätten att göra eventuella ändringar.

Telefontider​:

Måndag – torsdag: 08.00 – 16.00

Fredag: 08.00 – 14.15

Prenumerera på nyhetsbrev

© Copyright Hella Gutmann Solutions A/S 2024