Situationen ser helt likadan ut efter byte av vindrutan. För den optiska informationen från kameran (kamerorna) används av exempelvis farthållaren och nödbroms-assistenten, filhållningsassistenten,
trafikskyltsidentifieraren och det adaptiva helljuset. Det är alltså fullt möjligt att det efter byte av vindrutan och kalibrering av de nämnda ADAS ocks blir nödvndigt att göra en grundinställning
av frotstrålkastarna.
KNOW-HOW, RUTIN OCH MÅLINRIKTADE VERKTYG
För att du så snabbt och trafikdugligt som möjligt ska kunna lämna tillbaka fordon med ADAS till dina kunder har Hella Gutmann i mycket god tid kompletterat diagnostikapparaterna i mega macs-serien med en professionell kalibreringsanordning. Under tiden har CSC-Tool (Camera & Sensor Calibration Tool) redan nått sin andra generation och vuxit upp till en ståtlig systembygglåda. Oavsett vilken som helst av de aktuella mega macs-diagnostikapparaterna som du använder kan du välja mellan det beprövade CSC-Tool SE, nu optimerat i sin Second Edition, det transportabla CSC-Tool Mobile och det digitala CSC-Tool Digital. Rikhaltiga tillbehör för exempelvis frontkamerakalibrering av de 26 vanligaste
märkena i Europa, kalibrering av omgivnings- och backkameror, av radarsensorer och lidarsensorer erbjuder lösningar för så gott som alla behov. I och med den ändamålsenliga kompletteringen
av din utrustning med Wheel Alignment Kit kan du vara säker på att också klara kalibreringen av ett fordon med justerad toe-in och därmed snabbt få ut fordonet på vägen igen.
Tjänster, t.ex. teknisk utbildning, hos HELLA Academy, kostnadsfria videovägledningar om optimerad användning av CSC-Tool och inte minst den tekniska servicen genom företaget TecMotive avrundar Hella Gutmanns produktprogram för ADAS-kalibreringar.
Du kan alltså lugnt möta utmaningen från ADAS-kalibreringen och se framtiden an med tillförsikt!